Ga je mee op ons avontuur?

Uitbreiding

Onze opdrachtportfolio is het afgelopen jaar hard gegroeid en daar zij wij ontzettend trots op. Daarbij blijven wij ook aanvragen ontvangen van bestaande klanten en nieuwe organisaties. Het liefst zeggen wij natuurlijk “ja” op ieder verzoek dat ons aanspreekt, en daarom zien wij uitbreiding van ons team als een mooie volgende stap. Bovendien kunnen nieuwe medewerkers zorgen voor een frisse blik, nieuwe kennis en expertise met zich meebrengen, en een frisse visie hebben op hoe we onze onderneming nog verder kunnen laten groeien en bloeien.  Kortom: wij zien uit naar uitbreiding!

Spreekt ons bedrijf jou aan? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of de rechtstreekse contactgegevens. Dit mag een reactie zijn op een concrete vacature, of een open uitnodiging tot kennismaking en verkenning van de mogelijkheden. Een kop koffie drinken kan altijd! Wellicht komt er iets mooi voor ons allen uit.

Inkopers en aanbestedingsjuristen kunnen vandaag de dag bij tal van organisaties aan de slag. Er is sprake van (grote) schaarste binnen ons vakgebied. Wanneer de keuze reuze is: waarom dan kiezen voor Profina? Dat zetten we hieronder kort in een aantal USP’s uiteen, maar veel leuker zouden we het vinden om dit persoonlijk aan je toe te lichten.

Wanneer je kijkt naar het onderdeel “Onze diensten” dan zul je zien dat wij zowel voor aanbestedende diensten, als voor bedrijven (inschrijvers) werken. In beide doelgroepen hebben wij een variatie aan opdrachtgevers. Dit geeft je de gelegenheid om voor allerlei verschillende organisaties aan de slag te gaan. Van een gemeente, tot een sociaal werkbedrijf, tot de speciale sectoren, tot commerciële partijen in tal van vakgebieden. Je kunt een kijkje nemen in heel veel spreekwoordelijke “keukens”, zolang de werkzaamheden elkaar maar niet bijten of een integriteitsrisico creëren.

Bij iedere opdrachtgever is onze rol anders. Soms zijn we strategisch inkoper, soms aanbestedingsjurist, dan weer bidmanager of adviseur op het gebied van professionaliseren van de inkooporganisatie. En bepaalde dagen: zijn we trainer, opleider of gastdocent!

 

Ook de aard van onze opdrachten verschilt. Een kleine greep uit het afgelopen jaar:

  • ingehuurd aanbestedingsjurist bij een speciaal sectorbedrijf
  • ingehuurd inkoper bij een centrale overheidsinstantie en defensie
  • projectmatige aanbestedingsbegeleiding voor realisatieprojecten (UAV, UAV-GC), inkoop van diensten (o.m. broker, vervoer, engineering) en leveringen (o.m. meubilair, staal), van onder andere een gemeente, een sociaal werkbedrijf en een nutsbedrijf
  • bidmanagement voor verscheidene opdrachtgevers, in verscheidene branches (sociale en facilitaire diensten, beveiligingsdiensten, vaccinaties en preventie, auditing & control)
  • professionaliseren van inkoopbeleid en inkoopprocessen, inclusief modeldocumentatie, voor een sociaal werkbedrijf
  • aanbestedingsdesk op afstand voor een assurantiemakelaar
  • actualiteitensessie “Aanbestedingsrecht” voor partners en relaties van onze opdrachtgever
  • adviesvragen inzake aanbestedingsstrategie en juridische motivering van (bijzondere) procedurekeuzes
  • juridische strippenkaart voor een overheidsonderneming.

Wij geloven niet in het opleggen van specifieke opdrachten, wanneer onze medewerker daar niet achterstaat. Liever kijken wij in onderlinge samenspraak naar welke opdrachtgever, met welke opdracht, het beste bij ons beiden past. Zowel bij onze portfolio en diensten als bedrijf, als bij de medewerker die wij daarop in gaan zetten.

Daarbij hebben we ook oog voor flexibiliteit aan de zijde van de opdrachtgever, indien onze werknemer dit (tot een bepaalde hoogte) wenst. Denk aan een passende reisafstand, een goede verdeling tussen op locatie en hybride werken, voorkeursdagen, en een maximale ureninzet. Hierbij geldt uiteraard wel dat de wensen van de werknemer ook moeten passen in onze visie en werkwijze.

Wij, als beide eigenaren, zijn jonge moeders en hechten veel waarde aan een goede work-life balance. Wij werken graag en hard, maar niet ten koste van thuis. Deze balans willen wij ook borgen voor onze medewerkers. Je hoeft bij ons dan ook niet standaard van maandag t/m vrijdag, van 8.30 tot 17.00 uur te werken. In goed overleg met elkaar kun je ook minder uren dan 40 maken, en kun je deze uren ook meer verspreiden over de week. Wanneer je namens ons bij een opdrachtgever werkt, zal dit uiteraard ook met het team daar afgestemd moeten worden, maar daar houden we aan de voorkant bij opdrachtselectie al zoveel mogelijk rekening mee.

Stilstaan is achteruitgang. Wij vinden het belangrijk om onszelf te blijven ontwikkelen in kennis, vaardigheden of belevingswereld. Of het nu gaat om het bezoeken van een jurisprudentiemarathon, een cursus gunningsmethodiek, een seminar over de UAV-GC (bouwrecht), of een inspiratiesessie met een ondernemerscoach: wij moedigen het aan. 

Wij zijn ook voor jong talent een mogelijkheid om bij ons het vak te leren. Daarnaast kunnen juristen zich bij ons, in combinatie met een passende opleiding, verder specialiseren in het aanbestedingsrecht of juist meer inkoopkennis opdoen. Inkopers met juridische ambities helpen wij graag doorgroeien naar volwaardig aanbestedingsjurist.

Wij geloven ook in partnerships. Wanneer wij bepaalde kennis of expertise onvoldoende in huis hebben, maar onze opdrachtgever heeft hier in het verlengde van onze opdracht wel behoefte aan, zoeken wij graag de samenwerking met andere professionals op. Zo werken wij onder meer samen met een bouwrechtadvocaat, wanneer een aanbestedingsdossier voor werken (engineering, realisatie, uitvoeringsbegeleiding, of een combinatie daarvan) daarom vraagt of daarbij extra gebaat is. Dit geeft onze medewerkers ook gelegenheid om kennis te nemen van andere, aanverwante vakgebieden.

Wanneer een medewerker al een ervaren inkoopadviseur of jurist is, zien wij onze meerwaarde vooral op het gebied van samenwerking, onderlinge uitwisselbaarheid, sparren en klankborden. Als zelfstandig ondernemer, eenmanszaak ben je soms enorm op jezelf en je eigen kennis aangewezen. Er is weliswaar een team aan de zijde van jouw opdrachtgever, maar soms wil je gewoon met een collega sparren en samen een vraagstuk doorgronden. Wij geloven dat dit één van de krachten van Profina is. Wij zijn geen detacheerder, broker of ander generieke tussenschakel: wij zijn een eigen adviesbureau, met meewerkende directieleden, dat graag in teamverband aan inkoopvraagstukken werkt. En zo via de kracht van het collectief, het individu sterker maakt en voor onze relaties een hele hoge mate van kwaliteit in advisering en diensten oplevert.

Wij zoeken niet naar een medewerker die alleen maar uitvoert. Wij willen juist mensen aan ons binden die het ook leuk vinden om mee te denken over, mee te werken aan ondernemersvraagstukken. Willen we nog verder groeien, en hoe dan? Waar kunnen we onze dienstverlening verbeteren, verbreden of juist verder specialiseren? Moeten we nog partners aan ons verbinden, om zo meer expertise “in house” te hebben? Wordt het weer eens tijd voor een mediacampagne, en waarover dan? Wordt het geen tijd voor een vaste kantoorlocatie?

Initiatief, creativiteit en ondernemerschap worden juist toegejuicht! 

Wij hebben geen vaste kantoorlocatie. Momenteel werken wij bij onze opdrachtgevers op locatie, of vanuit onze eigen kantoren aan huis. Ook voor onze medewerkers zal er sprake zijn van een verdeling tussen werken bij de opdrachtgever en hybride / op afstand werken. Hierbij zorgen wij ook voor passende middelen, en behoort het ook tot de mogelijkheden om periodiek of meer structureel samen op een (hybride) kantoorlocatie te werken. 

Vacatures

Op dit moment hebben wij een tweetal concrete vacatures, waarop je kunt reageren met een motivatiebrief en CV. Maar voldoe je nou niet helemaal aan de opleidings- of ervaringseisen, maar word je wel heel enthousiast van wie wij zijn, wat we doen en wat wij zoeken? Benader ons dan gerust voor een kop koffie via het contactformulier en of de rechtstreekse contactgegevens. Dit geldt ook voor jong talent dat zijn eerste stappen op het inkoopvakgebied wil zetten.

Over ons

Profina is uw partner op het gebied van inkoop, aanbestedingsrecht en/of bidmanagement. Bij ons staan persoonlijk contact, heldere afspraken, een hoge mate van kwaliteit, kennis van zaken, en een goede match tussen opdrachtgever en opdracht-nemer, te allen tijde centraal.
Wij stellen onszelf dan ook telkens kritisch de vraag: zijn wij de beste partij voor deze opdracht? En durven hier ook een eerlijk antwoord op te geven.